Γενικά για το σεμινάριο:
Η διαδικασία ανάλυσης εκπαιδευτικών αναγκών Training Needs Analysis (ΤΝΑ) αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο κατά το σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων ανάπτυξης στελεχών επιχειρήσεων. Το πρόγραμμα διοργανώνεται στην Ελλάδα μόνο από την εταιρία μας και ο εκπαιδευτής διαθέτει μεγάλη εμπειρία. Το θέμα παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον και το σεμινάριο έχει εργαστηριακό χαρακτήρα (workshop).
Το σεμινάριο Απευθύνεται:
Σε όλες τις βαθμίδες Στελεχών τμημάτων Human Resources Management αλλά και άλλων βαθμίδων Στελεχών επιχειρήσεων που στα πλαίσια των καθηκόντων τους εφαρμόζουν διαδικασίες ανάλυσης εκπαιδευτικών αναγκών των Στελεχών της επιχείρησης ή της ομάδος τους (προϊσταμένων, υφισταμένων και άλλων κατηγοριών Στελεχών). Το πρόγραμμα έχουν παρακολουθήσει στο παρελθόν στελέχη όπως Training Managers, Training & Development Directors, HR Managers, HR Directors, Εκπαιδευτές Ενηλίκων (Trainers) καθώς και άλλες κατηγορίες στελεχών που έχουν την ευθύνη της ανάλυσης των εκπαιδευτικών αναγκών των στελεχών της επιχείρησης.
Μεθοδολογία Σχεδιασμού και Υλοποίησης
Πριν την έναρξη του προγράμματος ειδικά ερωτηματολόγια ανάλυσης αναγκών αποστέλλονται σε όλους τους υποψήφιους συμμετέχοντες προκειμένου να γίνει η καταγραφή των εξής στοιχείων:
- Ακαδημαϊκό Υπόβαθρο
- Επαγγελματική Εμπειρία στην προηγούμενη καριέρα
- Tρέχουσα θέση στην Επιχείρηση
- Προσδοκίες που επιθυμείτε να καλύψει το σεμινάριο
- Άλλες παρατηρήσεις σχετικά με την υλοποίηση του Σεμιναρίου
Ενδεικτική Θεματολογία:
Ενότητα 1η
- Δομικά στοιχεία της διαδικασίας ανάλυσης εκπαιδευτικών αναγκών
- Εντοπισμός Εταιρικών αναγκών
- Εντοπισμός Ατομικών αναγκών
- Στρατηγικές συλλογής και ανάλυσης δεδομένων
- Συνεντεύξεις
- Ερωτηματολόγια
- Άντληση δεδομένων από συστήματα Performance Appraisal
- 360 Feedback
- Formal and Informal Information Collection
- Δραστηριότητες: Παρουσίαση, Εργασία σε ομάδες, Μελέτη περιπτώσεων (case studies), Μελέτη ερωτηματολογίων
Ενότητα 2η
- Eργαλεία Αξιολόγησης Γνώσεων, ικανοτήτων και προτιμήσεων
- HBDI
- MBTI
- DISC
- PSS
- Learning Styles Profile
- Άλλα εργαλεία
- Job & Task Analysis
- Competency based needs assessment
- Strategic Needs Assessment
- Case Studies
- Δραστηριότητες: Παρουσίαση, Εργασία σε ομάδες, Καταιγισμός ιδεών, Μελέτη Περιπτώσεων (case studies)
Ενότητα 3η
- Τεχνικές διασφάλισης της συμμετοχή των Στελεχών στην διαδικασία ανάλυσης αναγκών
- Συνήθη προβλήματα και εμπόδια κατά την διαδικασία υλοποίησης της ανάλυσης αναγκών
- Performance Gap Analysis
- Feasibility Analysis
- Needs & wants Analysis
- Goal Analysis
- Job/Task Analysis
- Target Population Analysis
- Contextual Analysis
- Δραστηριότητες: Παρουσίαση, Εργασία σε ομάδες, Μελέτη περιπτώσεων
Ενότητα 4η
- Ερωτηματολόγια και Surveys
- Βασικά χαρακτηριστικά αποτελεσματικών ερωτηματολογίων
- Web based Ερωτηματολόγια
- Τρόπος σύνταξης και αποτελεσματικές ερωτήσεις
- Τεχνικές αύξησης ανταπόκρισης
- Καθορισμός και επιλογή του στατιστικού δείγματος
- ρόλος των συνεντεύξεων
- Ανάγκες και Επιθυμίες : Γιατί ο εντοπισμός και η διαφοροποίησή τους είναι σημαντική
- Δημιουργία Training Plan και Αναφορά Training Plan για το Top Management
- Δραστηριότητες: Παρουσίαση, Εργασία σε ομάδες, Μελέτη περιπτώσεων
Στόχοι Εκπαίδευσης-Σεμιναρίου:
Οι στόχοι του σεμιναρίου είναι οι συμμετέχοντες :
- Να γνωρίσουν τα σύγχρονα εργαλεία, τις μεθοδολογίες και τις τεχνικές που αξιοποιούνται σε διεθνές επίπεδο στον τομέα του εντοπισμού και της ανάλυσης εκπαιδευτικών αναγκών.
- Να είναι ικανοί να εφαρμόσουν άμεσα και αποτελεσματικά την διαδικασία εντοπισμού, καταγραφής και ανάλυσης των εκπαιδευτικών αναγκών των Στελεχών όλων των βαθμίδων των Στελεχών της Εταιρίας τους.
- Να αλλάξουν τρόπο σκέψης στον τρόπο προσέγγισης της διαδικασίας ανάλυσης εκπαιδευτικών αναγκών.
Διάρκεια:
Μια ημέρα (8 ώρες) ή δύο απογεύματα (17.30-21.30).