Σκοπός Σεμιναρίου
Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι οι συμμετέχοντες :
- Να γνωρίσουν τις προϋποθέσεις, τα σύγχρονα εργαλεία, τις μεθοδολογίες και τις τεχνικές εκπαίδευσης ενηλίκων.
- Να είναι ικανοί να :
- Εφαρμόζουν τις παραπάνω τεχνικές σε όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα που σχεδιάζουν ή εισηγούνται
- Να εντοπίζουν τα διαφορετικά προφίλ μάθησης των εκπαιδευομένων
- Εφαρμόζουν εκπαιδευτικές τεχνικές που ανταποκρίνονται σε όλα τα προφίλ μάθησης
- Χρησιμοποιούν λεκτική επικοινωνία που τις ενεργοποιεί τις αισθήσεις των εκπαιδευομένων
- Αξιοπούν τις τεχνικές σύνοψης και review
- Αξιοποιούν το χιούμορ
- Λειτουργούν ως εμψυχωτές και να προκαλούν ενθουσιασμό
- Να αλλάξουν τρόπο σκέψης στον τρόπο προσέγγισης της διαδικασίας εκπαίδευσης ενηλίκων.
Το σεμινάριο Απευθύνεται
Σε όλες τις βαθμίδες εκπαιδευτών (εισηγητών - Trainers) ανεξαρτήτως ειδικότητας και αντικειμένου που εισηγούνται.
Διάρκεια Σεμιναρίου
Το σεμινάριο διαρκεί 8 ώρες
Προϋποθέσεις Συμμετοχής στο Σεμινάριο
Η συμμετοχή στο σεμινάριο δεν προϋποθέτει επαγγελματική εμπειρία σε θέματα Business Training αλλά θα βοηθήσει ιδιαίτερα τυχόν διδακτική εμπειρία σε ενήλικες.
Συνοπτικό Πρόγραμμα Σεμιναρίου
Διδακτική Ενότητα 1 : Προγραμματισμός (Planning)
Ερωτήσεις των οποίων την απάντηση πρέπει να γνωρίζετε όταν σας αναθέτουν ένα έργο ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος.
Συμβουλές για τον αποτελεσματικό σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων
Εκτίμηση του απαιτούμενου χρόνου σχεδιασμού
Προτεραιότητες κατά τον σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων
Το θέμα της μείωσης κόστους του σχεδιασμού και της σχεδίασης με βάση περιορισμένο budget
Κανόνες που σχετίζονται με την διάρκεια του προγράμματος
Διδακτική Ενότητα 2 : Ανάλυση (Analysis)
Κρίσιμα στοιχεία που πρέπει να γνωρίζετε για τους υποψήφιους εκπαιδευόμενους
Σημεία άντλησης πληροφοριών για τους εκπαιδευόμενους
Πως αντιμετωπίζεται η περίπτωση κατά την οποία οι επαιδευόμενοι έχουν διαφορετικό background
Πως να αναπτύξετε "performance based" περιεχόμενο
Πόσο πρέπει να είναι το θεωρητικό υλικό που συμπεριλαμβάνεται σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα
Τεχνικές σύντομης ανάλυσης εκπαιδευτικών αναγκών
Ποιοί τύποι περιεχομένων δεν είναι σκόπιμο να αποτελούν τμήμα ενός εκπαιδευτικού προγράμματος
Διδακτική Ενότητα 3 : Σχεδίαση (Design)
Πως να επιτύχετε μια αποτελεσματική σχεδίαση του εκπαιδευτικού προγράμματος ακόμη και αν δεν είστε ο ειδικός (expert).
Δημιουργία Objectives εκπαιδευτικών προγραμμάτων
Τύποι Test και περιπτώσεις εφαρμογής τους
Μέθοδοι εισήγησης που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε
Αξιοποίηση και συνδυασμός μεθόδων εισήγησης σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα
Κρίσιμοι κανόνες για την επιλογή των καταλληλότερων μεθόδων εισήγησης
Καθορισμός περιεχομένων που θα αναφερθούν σε μια ημέρα
Πρακτική εξάσκηση. Τι ποσοστό του συνολικού χρόνου ανά ημέρα πρέπει να καταλαμβάνει;
Τεχνικές δόμησης του εκπαιδευτικού προγράμματος
Σχεδίαση εκπαιδευτικού προγράμματος με στόχο την διατήρηση της ευελιξίας του κατά την υλοποίηση
Διδακτική ενότητα 4: Ανάπτυξη (Development)
Αρχές με βάση τις οποίες μαθαίνουν οι ενήλικες, οι οποίες πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά τον σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων
Τεχνικές που διατηρούν υψηλά τα επίπεδα προσοχής των εκπαιδευομένων, οι οποίες πρέπει να λαμβάνονται υπόψη στην σχεδίαση
Τεχνικές διασφάλισης της συνοχής της ομάδας των εκπαιδευομένων
Τεχνικές αύξησης ανταπόκρισης και συμμετοχής των εκπαιδευομένων
Τεχνικές κινητροποίησης των συμμετεχόντων
Η χρήση του χιούμορ
Breaks & Energizers
Δημιουργία Σημειώσεων συμμετεχόντων
Διδακτική ενότητα 5: Αξιολόγηση (Evaluation)
Δομικά στοιχεία αξιολόγησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων με βάση τα οποία πρέπει να σχεδιάζονται τα εκπαιδευτικά προγράμματα
- Reaction
- Learning
- Implementation
- Business Impact
- Training ROI
Μεθοδολογία Υλοποίησης Σεμιναρίου & Οπτικοακουστικά Μέσα
Πριν την έναρξη του προγράμματος ειδικά ερωτηματολόγια ανάλυσης αναγκών αποστέλλονται σε όλους τους υποψήφιους συμμετέχοντες προκειμένου να γίνει η καταγραφή των εξής στοιχείων:
-
Ακαδημαϊκό Υπόβαθρο
-
Επαγγελματική Εμπειρία στην προηγούμενη καριέρα
-
Τρέχουσα θέση στην Επιχείρηση
-
Προσδοκίες που επιθυμείτε να καλύψει το σεμινάριο
-
Άλλες παρατηρήσεις σχετικά με την υλοποίηση του Σεμιναρίου
Έντυπο Υλικό
- Σημειώσεις Εισηγητή