core str

Ανακαλύψτε τα δυνατά σημεία του εαυτού σας και των μελών της ομάδας σας. Βελτιώστε τη συνεργασία και την επικοινωνία με συναδέλφους και συνεργάτες

Ποια είναι τα δυνατά σας σημεία και πως τα αξιοποιείται στις σχέσεις σας με τους άλλους;

Το επιστημονικά επικυρωμένο εργαλείο Strength Deployment Inventory (SDI) αποκαλύπτει γιατί κάνετε ότι κάνετε, τα κίνητρά σας, τις πιο αυθεντικές συμπεριφορές σας καθώς και τα δυνατά σας σημεία όταν αλληλεπιδράτε με άλλους. Σας προσφέρει επίσης πληροφορίες που εσείς και η ομάδα σας πρέπει να γνωρίζετε προκειμένου να λάβετε τις σωστές αποφάσεις και να δημιουργήσετε ισχυρές σχέσεις.

Το SDI σας βοηθάει να δείτε τον εαυτό σας στο Motivational Value System (MVS) με βάση τις προτεραιότητες που δίνετε στους ανθρώπους (People), την απόδοση (Performance) και τις διαδικασίες (Processes).

Εκπαιδευτικές ενότητες:

  1. Assess Motives: When Things Are Going Well
  2. Assess Motives: When There Is Conflict
  3. Bring the Right Strengths: Know Your Reasons
  4. Bring the Right Strengths: Prevent Overdoing
  5. Communicate in the Right Style: Use the Language of SDI

Αριθμός Core Strengths Facilitators διεθνώς:

4.237

Αριθμός στελεχών που έχουν αξιοποιήσει το Core Strengths™:

2.198.637

Διάρκεια: Μια (1) ημέρα

Απευθύνεται: Σε όλες τι βαθμίδες στελεχών, τόσο σε ατομικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο τμήματος

Εκπαιδευτικό υλικό: Πλήρες εγχειρίδιο εκπαιδευομένων (learnerguide)

Facilitaror: Πιστοποιημένη στη μεθοδολογία CoreStrengths™

Η DOOR Training & Consulting Greece είναι αποκλειστικοί αντιπρόσωποι σε Ελλάδα & Κύπρο

Μπορείτε να δείτε περισσότερες πληροφορίες στο PDF του εργαστηρίου

 

gtdimg2

«Το GTD® είναι το σύστημα διαχείρισης των εργασιών σας (Tasks),
που έχει βοηθήσει εκατομμύρια στελεχών επιχειρήσεων να μετατρέψουν το χάος σε τάξη.»

Η τέχνη της παραγωγικότητας χωρίς άγχος

To Getting Things Done® παρέχει πραγματικές λύσεις για τη μεταμόρφωση μιας ταχύρρυθμης και απαιτητικής καθημερινότητας σε έναν ολοκληρωμένο και πιο παραγωγικό τρόπο ζωής.

Η δυνατότητα των ανθρώπων να εστιάσουν αποτελεσματικά στην εργασία τους και τις εκάστοτε προτεραιότητες απειλείται πολύ συχνά από την ακατάπαυστη ροή των απαιτήσεων που δεν είναι απαραιτήτως επείγουσες. Πώς μπορούν οι επιχειρήσεις να προετοιμάσουν τα στελέχη τους, ώστε όχι απλώς να ολοκληρώσουν τις δουλειές τους, αλλά να ολοκληρώσουν τις σωστές δουλειές την ώρα που πρέπει; Το Getting Things Done® (GTD®), το καταξιωμένο σύστημα διαχείρισης εργασιών του David Allen, από τους κορυφαίους ερευνητές στον τομέα της παραγωγικότητας διεθνώς, μπορεί να σας το προσφέρει. Το πρόγραμμα είναι για εσάς, εαν σας συμβαίνει κάποιο από τα παρακάτω:

1. Αξιοποιείτε πολλά μέσα (χαρτί, post it, Excel, Outlook, το μυαλό σας κλπ.) προκειμένου να καταχωρείτε τις προς εκτέλεση εργασίες σας.

2. Ξεχνάτε κάποιες από τις προς εκτέλεση εργασίες σας.

3. Αξιοποιείτε το e-mail ως εργαλείο ανάθεσης εργασιών ή ως εργαλείο παρακολούθησης των εργασιών μας.

4. Αισθάνεστε ότι κάποιες στιγμές ο εγκέφαλός σας είναι επιφορτισμένος με την αποθήκευση εργασιών και λειτουργεί ως To Do List.

5. Δεν μπορείτε να παρακολουθείτε την εξέλιξη μιας εργασίας που έχετε αναθέσει χωρίς να τηλεφωνείτε ή να στέλνετε e-mail στο άτομο που έχετε αναθέσει την εργασία.

6. Θυμάστε εργασίες σας ή άλλα καθήκοντα σε λάθος στιγμές ή κατά τη διάρκεια της προσωπικής σας ζωής.

7. Αν δεν έχετε ένα πίνακα ελέγου των εργασιών σας στην οποίο μπορείτε με ένα κλικ να δείτε ποιες από τις εργασίες σας έχουν ξεπεράσει το deadline ολοκλήρωσής τους, πόσες εργασίες σας έχουν ολοκληρωθεί, πόσες εργασίες που έχετε αναθέσει έχουν ξεκινήσει, έχουν ολοκληρωθεί κλπ. 

Σε ποιους απευθύνεται

Σε όλες τις βαθμίδες στελεχων επιχειρήσεων (individual contributors, people managers, ανώτερα και ανώτατα στελέχη, αλλά και όλους επιθυμούν να αυξήσουν την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητά τους, σε λιγότερο χρόνο, με λιγότερο άγχος.

Διάρκεια: 8 ώρες

Μορφή Εκπαίδευσης: In Class ή Virtual

Θεματολογία εκπαίδευσης

  • Βελτίωση παραγωγικότητας μέσω αυξημένου εστιασμένου ελέγχου.
  • Οριζόντια & κάθετη διαχείριση ενεργειών, με αποτελεσματικά εργαλεία που πετυχαίνουν καλύτερη ισορροπία εργασίας-ζωής.
  • Δημιουργία Ιδανικής Κατάστασης Απόδοσης
  • Αντιμετώπιση θεμάτων όπως “προσωπική vs. επαγγελματική”, επικοινωνία, συχνών διακοπών, διαχείριση email, αρχειοθέτηση, διάβασμα υλικού και υποστήριξη έργων.
  • Οργάνωση πληροφοριών με ξεκάθαρο τρόπο και με σωστή κατηγοριοποίηση, με βάση πώς και πότε χρειάζεται πρόσβαση σε αυτές.
  • Βέλτιστες πρακτικές για την επίτευξη και τη διατήρηση ηρεμίας.
  • Δημιουργία διαθέσιμου χρόνου για στρατηγική και δημιουργική σκέψη.
  • Πρακτικά εργαλεία όπως Microsoft Outlook Task, Microsoft Planner, To DO, Google Keep ή όποιο άλλο εργαλείο αξιοποιεί η εταιρείαα σας.
  • Πρακτικές οδηγίες σχετικά με το πως αξιοποιείτε αυτές τις εφαρμογές σε όλες τις συσκευές σας (H/Y, Tablet, κινητό, tablet).

Το GTD® εν δράσει

Το GTD® παρέχει συγκεκριμένες λύσεις για να μετατρέψει την υπερφόρτωση πληροφοριών (information overload) και την αβεβαιότητα σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα παραγωγικότητας χωρίς άγχος. Είναι μία πανίσχυρη μέθοδος που διαχειρίζεται υποχρεώσεις, πληροφορίες και την επικοινωνία. Είναι το αποτέλεσμα συμβουλευτικών υπηρεσιών, coaching, εκπαίδευσης και οργάνωσης με αποδέκτη εκατομμύρια άτομα παγκοσμίως τα τελευταία 30 χρόνια. Έχει καθιερωθεί ως παγκόσμιο πρότυπο για την προσωπική και εταιρική παραγωγικότητα.

Γιατί χρειάζεται το GTD®

Σε ένα κόσμο όπου η υπερπληροφόρηση κυριαρχεί, το GTD® βάζει τάξη στο χαοτικό μας περιβάλλον. Τα πέντε βήματα της μεθοδολογίας του GTD® θα σας επιτρέψουν να απεγκλωβίσετε περισσότερη αποδοτικότητα, δυναμική και δημιουργικότητα.

gtd5stepsΤο GTD® ανακουφίζει από το άγχος του φόρτου εργασίας, φέρνει ισορροπία εργασίας-ζωής, προσφέρει εστίαση, διαύγεια και αυτοπεποίθηση. Το μυαλό μας δεν πρέπει να το χρησιμοποιούμε για να αποθηκεύει τις ιδέες, αλλά για να παράγει ιδέες.

Εκπαιδευτικό υλικό διαθέσιμο σε Ελληνικά και Αγγλικά (το βιβλίο Getting Things Done μόνο στην Αγγλική γλώσσα).

GTD material

GTD material 2 

Εταιρείες που ακολουθούν και εφαρμόζουν την μεθοδολογία GTD® παγκοσμίως:

gtd-references

 

Real TALK

This program identifies eight principles necessary for holding any difficult conversation along with these skills, processes and practices for holding REAL conversations. You will learn to hold REAL Conversations that create respect, build relationships, and get results with anyone, on any topic, at any time.

What Frustrates You the Most?

If you can identify the source of your own frustrations, you are well on your way to getting what you really want.

Perhaps you struggle with the following issues:

  • Individual tendency to avoid giving feedback
  • People who seem to be allergic to accountability
  • Narrow-minded workers who are engaged in “silo” thinking
  • Inability to engage in conflict resolution
  • Continuing inefficiency or redundancy of work
  • Physical or psychological safety issues
  • Lack of personal engagement and collaboration
  • Diminished respect and abundant mistrust
  • Training that never produces the desired results.

If these issues and many others plague you or your organization, you need to learn to talk about what matters most!

REAL Talk 2.0:
Creating REAL Conversations for Results

Based on John R. Stoker's best-selling book, Overcoming Fake Talk, this course addresses the dialogue skills that are so critical to individual and organizational results. Now more than ever before, it is crucial that individuals possess the skills to learn, think, problem-solve, and create the solutions that confront today’s organizations, teams, leaders, and decision makers. This course provides four simple skills-the REAL skills-and a process for using them to hold any difficult conversation.

Key Objectives

Many communication skills courses only assist individuals to identify the words or phrases that should be used in holding difficult conversations-they are incomplete in the skills they offer. Our REAL Conversations course is a complete offering of skills, practices, and processes for improving your conversations. You will learn four vital principles to use in every conversation you hold, and four important skills based on these principles:

  • The Awareness Principle is about recognizing the dynamics in conversation and managing them rather than being derailed by dysfunctional behaviors.

  • The Knowledge Principle requires that we learn four conversation skills and the process for using them.

  • The Preparation Principle reinforces the importance of mental preparation rather than “shooting from the hip” and hoping that the conversation will go well.

  • The Reflection Principle helps individuals recognize the conversation styles of others and learn how to match another person's style to increase connection and personal engagement.

  • The Perception Skill is critical in understanding how what we think drives everything we feel, say, and do—which in turn drives our results. Individuals learn to assess and challenge the accuracy of their thinking, which improves problem-solving and decision making.

  • The Expression Skill deals with delivering a message in a way that creates collaboration and contribution rather than resistance and defensiveness.

  • The Discovery Skill is essential learning from, clarifying, and understanding others and their ideas and perspectives.

  • The Connection Skill is about learning to understand the myriad of messages that are sent in an interaction—messages which are usually missed. This principle also helps participants recognize the source of  “hot” or negative emotional reactions and how to defuse them.

The course offers a full-spectrum approach to improving your conversational capacity.

Learning Process

The learning process mixes theory, discussion, REAL play, and personal awareness using video, personal exercise, self-assessment and applicable real-life challenges. In short, the training encompasses multiple modes of learning that allow you to transfer the concepts and skills into practical application.

Who Should Attend?

Any individual—leader, manager, or team member—who is interested in enhancing his or her conversation skills within the realm of personal or professional responsibilities will benefit from the course.

Course Length

2-day or 1-day

Course Overview

Course Details

Real EQ

This program addresses the importance of being emotionally intelligent in order to recognize how often your emotional reactions derail your results. Being able to recognize your emotions and the emotional reactions of others and know how to manage those reactions are key to creating respect, building relationships, and achieving results.

You will learn how to recognize emotional reactions and how to manage those reactions that will greatly enhance your professional and personal effectiveness.

The importance of Emotional Intelligence (EQ) has been identified as a key component to anyone who works with, supervises, or leads others. For example, EQ accounts for 58% performance in all types of jobs. Those individuals with high EQ navigate social complexities at work, lead and motivate others more effectively, and advance more quickly in their careers. Those who develop their EQ also are healthier, live longer, and age more slowly. The benefits of EQ are not something to take lightly.

Does Emotion Derail Your Results?

Becoming more aware of when and how your own emotions may get the best of you will help you understand what you need to do to become more emotionally intelligent.

Perhaps you can relate to the following situations:

  • Blowing up at certain people who just can’t seem to do things right.
  • Being stressed out because of impending deadlines and commitments that no one takes seriously.
  • Becoming “hot” or overly emotional without knowing why.
  • Knowing how to defuse the defensiveness of those who always become emotional.
  • Controlling how you speak to others when they don’t agree with you.
  • Being respectful when talking to people who are disrespectful to you.
  • Avoiding dealing with certain people who always take things personally and become irritating to work with.
  • Pushing too hard for the acceptance and approval of your ideas.
  • Dealing with those who are not like you.
  • Helping those who become emotional to get past their feelings to identify what they really want.

These situations and many others impact how well we work and achieve our personal and organizational goals.

REAL EQ—
The Emotional Intelligence Course

Your ability to be or develop your emotional intelligence is critical your effectiveness whether you are a leader, manager, or individual contributor. You can ill-afford for your negative or “hot” emotional reactions to get the best of you and derail your success.

This course will help you increase your personal awareness of your EQ and the thinking and assumptions behind your emotional reactions. You will learn a number of strategies for managing your emotions that will increase your capacity as a leader and manager of people.

You will also learn to recognize the emotional reactions of others and know how to defuse others’ negative reactions while identifying their needs and values.

Key Course Objectives

You can expect this course to increase your personal awareness of your emotional intelligence as well as that of others. You will learn how to more effectively manage the personal and interpersonal components of emotional intelligence by learning to:

  • Assess the current level of your emotional intelligence
  • Learn how our thinking process create our emotions
  • Identify the assumptions or “mental models” behind your emotions
  • Understand the physiology of emotional reaction
  • Identify how the perception of violated values create negative emotional reaction
  • Surface the violated personal values underneath our emotions
  • Learn to assess the accuracy of your thinking and the feelings that accompany your thoughts
  • Identify the mindsets that most frequently impact behavior
  • Distinguish between the observations and interpretations that form the basis of our thinking
  • Learn how to shift your negative emotional reactions to more helpful emotions
  • Manage your movements to change how you think and feel
  • Use words to change your feelings
  • Identify the behaviors that signal the presence of “undiscussables”
  • Defuse defensiveness in yourself and others
  • Identify the “resistance signals” people display that foreshadow and impending emotional reaction
  • Create an action plan for improving and developing your emotional intelligence

Learning Process

This course is comprised of theory, the application of specific skills, a self-assessment, video observation, student interaction, and individualized action planning to help participants internalize and apply their learning back on the job.

Who Should Attend?

Anyone who wants or needs to improve their emotional intelligence. Those in position of leadership or management should benefit greatly because of the necessity of interacting, communicating, and working with a variety of different individuals who themselves may be challenged to manage their emotions effectively.

Course Length

This is a one-day course. The course could be customized into a half-day format with the exclusion of a number of different skills and activities depending on the desire of the client.

Course Overview

Course Details

PerformanceWORKS

This program introduces and overviews the life cycle of employee performance and all the conversations that effective leaders hold, including the annual performance review.

You will learn the dialogue skills and a conversation framework to hold the conversations that will not only help your employees achieve results, but will also increase respect and build relationships.

The way leaders communicate not only increases respect and trust, but alse increases engagement, motivation, and productivity.

What Keeps You Up At Night?

Do you struggle with any of the following conversational challenges?

  • Dread for the annual performance review that never seems to go well and creates more hard feelings than productivity.
  • Employees who always seem to be confused about what you expect or just can’t seem to get the work “right.”
  • Maintaining your composure and control—when individuals are up in your face or who are always emotional or defensive.
  • Difficulty in holding constructive feedback conversations about repeated poor performance, excessive tardiness, or inappropriate behavior.
  • Knowing how to provide positive feedback and recognition to those who deserve it.
  • Repeated safety violations because of failure to follow established policy or guidelines.
  • Lacking a simple method for planning and holding any number of difficult conversations.

If these are some of the conversational challenges that keep you from being a more effective leader, then we can help you.

PerformanceWORKS
The Managing Performance Program

This program provides core skills to improve one’s dialogue skills in their ability to recognize and suspend one’s thinking, identifying intent, focusing attention, defusing emotional reaction. The course also introduces a conversational framework for creating recipes for the types of conversations that all leaders must hold in the context of the life cycle of employee performance.

Key Course Objectives

This course offers a number of conversational skills essential in managing effective performance.

You can expect this program to provide ample opportunity to learn and practice a number of essential skills to:

  • Identify the leadership skills crucial to individual success.
  • Learn to recognize and defuse emotional reaction and to understand the source of individual frustration.
  • Initiate a conversation in a way that creates respect and increased engagement and builds mutual understanding.
  • Establish clear goals and expectations to increase individual accountability and productivity to improve financial performance.
  • Provide constructive feedback that stimulates change and improves execution that is vital to the organization’s strategy for success.
  • Provide positive feedback to increase motivation and initiative to create a culture of satisfaction and appreciation that impacts retention.
  • Hold a performance review that builds respect and mutual accountability to achieve the goals that the organization has identified as crucial to success.

Learning Process

The learning process involves some lecture, interactive group exercises, personal application and practice of the DialogueWORKS Conversational Recipes that are relevant to each leader’s distinct challenges. Throughout the course each leader also builds a personal action plan to help focus future development.

Who Needs to Attend?

Leaders who are challenged by employees that make excuses, fail to meet deadlines, or blame others for their poor performance. Are you also challenged by individuals who zap your emotional energy and time, who are disrespectful, constantly tardy or absent, or cause conflict among others? Do you have difficulty providing constructive feedback, positive feedback, or holding a satisfying performance review? Perhaps you are challenged in helping others to see the vision and direction of the company and the importance of working together? If you face any of these challenges, then you, your team, or your organization would benefit from this training.

Course Length

2-Day, customizable

Course Overview

Course Details

Υποκατηγορίες

Ολοκληρωμένος κατάλογος σεμιναρίων

Έχετε κάποια απορία;

line phone

Καλέστε μας στο

+30 210 9210734