Γενικά για το σεμινάριο:
Η εκπαίδευση επικεντρώνεται στη στρατηγική, τις τεχνικές και τις μεθόδους εκπαίδευσης ενηλίκων που θα πρέπει να ακολουθούνται σε όλα τα στάδια που απαιτούνται για την υλοποίηση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος:
- Ανάλυση Αναγκών & Προφίλ Συμμετεχόντων
- Σχεδιασμός & Ανάπτυξη περιεχομένου
- Εκπαίδευση ως διαδικασία – Υλοποίηση
- Δημιουργία Πλάνου Δράσης
- Αξιολόγηση
Το σεμινάριο απευθύνεται:
- Σε εκπαιδευτές ενηλίκων
Στόχος & Μέθοδος Εκπαίδευσης:
Η μέθοδος εκπαίδευσης που ακολουθείται είναι το εργαστήριο (workshop). Αμέσως μετά οι συμμετέχοντες εργάζονται υποδειγματικά σε κάθε στάδιο του κύκλου της εκπαιδευτικής διαδικασίας με βασικό στόχο να καταστούν ικανοί, έχοντες ολιστική εικόνα της διαδικασίας να:
- Αναλύουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες
- Σχεδιάζουν και να υλοποιούν αποτελεσματικά εκπαιδευτικά προγράμματα με έμφαση στην ουσιαστική μετάδοσης της γνώσης και την καινοτομική εκπαίδευση.
- Αξιολογούν την εκπαίδευση και να διασφαλίζουν την εφαρμογή των γνώσεων που αποκτήθηκαν από τους εκπαιδευόμενους.
Σημαντικό για τα παραπάνω είναι να συνεργαστούν όλοι στις πρακτικές ασκήσεις. Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι να γνωρίσουν και να εφαρμόσουν πρακτικά και άμεσα όλοι οι συμμετέχοντες τα διεθνή πρότυπα της επαγγελματικής εκπαίδευσης, να εξοικειωθούν με τις διαδικασίες οργάνωσης, σχεδιασμού, υλοποίησης και αξιολόγησης της εκπαίδευσης.
Η παρακάτω λίστα θεμάτων είναι ενδεικτική και θα οριστικοποιηθεί μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ανάλυσης εκπαιδευτικών αναγκών των συμμετεχόντων (Training Needs Analysis – TNA).
Προεργασία
Στο πλαίσιο της συμμετοχής στην εκπαίδευση οι συμμετέχοντες θα πρέπει να ολοκληρώσουν τα παρακάτω:
- Προετοιμασία μικρο-διδασκαλίας με βάση οδηγίες που θα παραλάβουν από τον εκπαιδευτή (facilitator)
- Απάντηση web based ερωτηματολογίου σχετικά με τις τρέχουσες γνώσεις τους, τις ανησυχίες τους και την εμπειρία τους σε παρουσιάσεις/εκπαιδεύσεις.
- Ενημέρωση από τους training stakeholders σχετικά με τους δείκτες επιτυχίας του προγράμματος και τα αντίστοιχα KPIs (αν και εφόσον υπάρχουν)
Περιεχόμενα
Η μετάβαση (The shift)
o Οι νέες τάσεις στην εκπαίδευση ενηλίκων
- Small bites
- Microlearning
- Leaning academies
- Innovative way of deliveries (webinars, mobile learning, etc.)
- Research on brain/memory
- Technology as a partner of Facilitators
- Gamification
o Ο σύγχρονος εκπαιδευτής ενηλίκων
- Teacher, Trainer, Facilitator
- Η νέα δέσμη δεξιοτήτων
- Πιστοποιήσεις (Ελλάδα, Κύπρος και διεθνώς)
- Τα διεθνή συνέδρια
- Πηγές ενημέρωσης του κλάδου
Ο ρόλος του εκπαιδευτή ενηλίκων πριν την εκπαίδευση
o Τεχνικές ανάλυσης εκπαιδευτικών αναγκών (Training Needs Analysis / Assessment Techniques)
o Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων με στόχο το αποτέλεσμα
- Μοντέλa Training ROI (Kirkpatrick, Jack Phillips)
o Τεχνικές καταγραφής και αποτύπωσης των στόχων της εκπαίδευσης (training objectives)
Ο ρόλος του εκπαιδευτή στο ταξίδι γνώσης (learning journey) του εκπαιδευόμενου
o Το τρίγωνο της ρητορικής ως βάση για τον σχεδιασμό των εκπαιδεύσεών σας
o Το μοντέλο 70-20-10
o Interactivity
- Tools (Audience response systems - voting, Experiential games design and implementation: Δημιουργήστε τα δικά σας παίγνια, Markers and flipcharts: νομίζετε ότι ξέρετε τα πάντα αλλά υπάρχουν πολλά ακόμη να μάθετε)
o Virtual Trainer
o Story Telling
o Story boarding
o Arts in learning & Development
o The role of memory and brain in learning and development
o Το humor στην εκπαίδευση
o Εκπαιδευτικά βοηθήματα – υλικό εκπαιδευομένων
- Hard Copy
- Electronic
O ρόλος του εκπαιδευτή Μετά την εκπαίδευση
o Micro-learning
o Δημιουργία και παρακολούθηση πλάνων δράσης (Action plans)
o Facilitator as a coach
o KPIs
Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης γίνονται βιντεοσκοπήσεις. Σε κάθε βιντεοσκόπηση ο εκπαιδευόμενος παρουσιάζει το θέμα του και στην συνέχεια:
1. Σχολιάζει τον εαυτό του (αυτό-αξιολόγηση)
2. Ο εκπαιδευόμενος δέχεται ανατροφοδότηση από τους υπόλοιπους συμμετέχοντες (Θετικά σημεία / σημεία προς βελτίωση)
3. Ο εκπαιδευόμενος δέχεται ανατροφοδότηση από τον εκπαιδευτή (Θετικά σημεία / σημεία προς βελτίωση)