ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. The Swirl logoTM is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
Απευθύνεται σε ITSM managers & εν δυνάμει ITSM managers, Υπεύθυνοι ITSM με κύρια αρμοδιότητά τους τη βέλτιστη εμπειρία του πελάτη, κάτοχοι Πιστοποιητικού ITIL που θέλουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους.
Σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι η κατανόηση από τους συμμετέχοντες των πρακτικών και στρατηγικών μεθόδων ώστε να δημιουργήσουν μια μονάδα ΙΤ που διαρκώς μαθαίνει και βελτιώνεται. Το πρόγραμμα οδηγεί σε εξετάσεις Πιστοποίησης. Προ-απαιτούμενος τίτλος για το ITIL 4 Strategic Leader.
Εκπαιδευτικές ενότητες
- Understand the following key terms:
- Direction/ Planning/ Improvement
- Operating model/ Methods/ Risks/ Scope of control
- Direction/ Planning/ Improvement
- Understand the differences between the concepts:
- Vision and mission/ strategy, tactics & operations
- Governance, compliance and management
- Policies, controls and guidelines
- Vision and mission/ strategy, tactics & operations
- Understand the concepts of value, outcomes, costs & risks and their relationships to direction, planning & improvement.
- Identify the scope of control and know how to cascade objectives, how to define effective policies, controls, guidelines and how to place decision-making authority at the correct level.
- Understand the role of risk management in DPI and how to ensure that controls are sufficient, but not excessive.
- Understand and know how to use the key principles and methods of continual improvement for all types of improvements.
- Understand and know how to use the key principles and methods of communication and organizational change management to direction, planning and improvement.
- Understand the nature, scope and potential benefits of organizational change management.
- Know how to use the key principles and methods of Communication and how to establish effective interfaces across the value chain.
- Know how to define indicators and metrics to support objectives.
- Know how to select and use the appropriate methods and techniques to direct, plan and improve value streams and practices.
Εργαλεία
- Πραγματικά σενάρια
- Ασκήσεις
Διάρκεια: 24 ώρες - σε αίθουσα & online
Εξετάσεις
- Μετά το τέλος του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να πιστοποιηθούν καθώς η Door Training & Consulting είναι πιστοποιημένο εκπαιδευτικό κέντρο της PeopleCert και του AXELOS.
- Passing rate min70% (28/40)
- Προ-απαιτούμενο: ITIL 4 Foundation.